ZOEKMACHINE OPTIMALISATIE (SEO)

Succesvol worden met gratis bereik met Search Engine Optimization

Het is cruciaal om het belang van de inhoud (de tekst) op de website van uw bedrijf niet te onderschatten, zoals momenteel, in de woorden van Google’s oprichter Larry Page: “Content is the King”.

Alle grote zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo hebben de belangrijkste zoekresultaten, waar webpagina’s en andere inhoud zoals video’s of buurtvermeldingen worden weergegeven en beoordeeld op basis van wat de zoekmachine het meest relevant acht voor consumenten. SEO is gratis, in plaats van betaalde zoekadvertenties.

Zoekmachineoptimalisatiefactoren werken in combinatie

Geen enkele variabele voor zoekmachineoptimalisatie garandeert posities in zoekmachines. Het hebben van een goede HTML-naam helpt niet als een webpagina artikelen van lage kwaliteit bevat. Het hebben van veel links helpt niet als ze allemaal van lage kwaliteit zijn. Het hebben van verschillende positieve dingen kan de kans op succes vergroten, terwijl het bestaan ​​van negatieve dingen die kansen kan vergroten.

Succesfactoren op de pagina

De rangschikkingsfactoren op de pagina zijn de factoren die de uitgever vrijwel volledig onder controle heeft. Welk soort inhoud print je? Levert u belangrijke HTML-hints waarmee zoekmachines (en consumenten) de relevantie kunnen bepalen? Hoe kan de architectuur van uw website zoekmachines hinderen of helpen?

Off-the-page succesfactoren

Variabelen voor rangschikking buiten de pagina zijn variabelen die uitgevers niet rechtstreeks beheren. Zoekmachines gebruiken deze omdat ze al vroeg ontdekten dat vertrouwen op door uitgevers gecontroleerde signalen alleen niet noodzakelijkerwijs de beste resultaten opleverde. Sommige uitgevers proberen bijvoorbeeld om zichzelf relevanter te laten lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

Met miljarden webpagina’s om door te bladeren, is alleen kijken naar aanwijzingen op de pagina niet voldoende. Er zijn meer signalen nodig om de beste pagina’s voor een specifieke zoekopdracht te retourneren.

Schendingen van zoekmachineoptimalisatie en rangschikkingen

Vergis u niet – zoekmachines hebben mensen nodig om SEO uit te voeren, omdat dit hun zoekresultaten kan helpen verbeteren. Zoekmachines bieden hulp in het soort richtlijnen, blogartikelen en video’s om specifieke technieken voor zoekmachineoptimalisatie te promoten.

Er zijn echter een paar methoden die zoekmachines als “spam” of “black hat” beschouwen, die ertoe kunnen leiden dat uw pagina’s een rangschikking krijgen, of erger nog, dat ze volledig door de zoekmachines worden verbannen.

Overtredingen zijn meestal tactieken die bedoeld zijn om het begrip van een zoekmachine van de werkelijke relevantie en mogelijkheden van een site voor de gek te houden of te manipuleren.

De weging van factoren in de zoekrangschikking

Alle variabelen die we tonen, worden gewogen op een schaal van 1 tot 3, zoals weergegeven in de rechterbovenhoek van elke variabele, en ook weerspiegeld in de kleur van de variabele. Een weging van 3 is het belangrijkst en is iets waar u speciale aandacht aan moet besteden, aangezien dit een grotere impact heeft dan andere aspecten.

Dat betekent niet dat variabelen met een gewicht van 2 of 1 niet significant zijn; zij zijn. Het is alleen dat ze relatief gezien minder belangrijk zijn voor de andere variabelen in de grafiek. Overtredingen worden ook gewogen, maar in negatieve getallen, waarbij -3 de ergste en potentieel meest schadelijke is voor het succes van uw zoekmachineoptimalisatie.

De weging is gebaseerd op een mix van wat zoekmachines hebben verklaard, enquêtes van de zoekmachineoptimalisatiegemeenschap en onze eigen ervaring en ervaring met het zien van de ruimte met de tijd. We verwachten niet dat ze perfect zijn. Niet iedereen zal het daarmee eens zijn. Uw kilometerstand kan variëren. Maar we zijn er zeker van dat het een nuttige algemene gids is.

‘Ontbrekende’ SEO-variabelen en de doctrine van de gids

Goed geïnformeerde SEO’s vragen zich misschien af ​​waarom sommige variabelen niet worden weergegeven. Hoe komt het dat ALT-tekst en vetgedrukte woorden bijvoorbeeld niet als HTML-variabelen zijn opgenomen?

Het antwoord? We denken dat deze dingen relatief gezien niet zo belangrijk zijn. We proberen niet elk mogelijk teken te omvatten (Google heeft er meer dan 200) en sub-signalen (Google heeft er meer dan 10.000).

In plaats daarvan is het doel van het periodiek systeem van SEO-succesfactoren en ook deze online begeleidende gids om degenen die nieuw zijn bij SEO te helpen zich te concentreren op het grote geheel en mogelijk ervaren SEO’s in staat te stellen op de ‘reset’-knop te drukken als ze verdwaald zijn geraakt met het staren naar bepaalde bomen uit het zoekmachineoptimalisatiebos.

Daarom gaat deze gids voor zoekmachineoptimalisatie niet in op uw belangrijkste zoekwoorden aan het begin of einde van een HTML-titeltag. We proberen ook niet te beoordelen hoeveel meer gewicht een H1-header-tag overbrengt dan een H2-tag.

We vermijden opzettelijk om ultra-specifiek te zijn, omdat deze dingen ons vaak afleiden en door het konijnenhol trekken. We hopen eerder dat u begrijpt dat pagina’s beschrijvende namen moeten hebben, dat het signaleren van paginarangschikking met koptags kan helpen, en dat het een fantastisch idee is om dingen af ​​te maken met georganiseerde gegevens.

Doe deze dingen goed, en u hebt waarschijnlijk 90 procent van de belangrijkste HTML-factoren aangepakt.

Evenzo is het niet de vraag of een fantastische reputatie op Twitter meer waard is dan op Facebook. In plaats daarvan proberen we mensen te helpen begrijpen dat het gebruik van sociale accounts die over het algemeen een goede reputatie hebben, die fantastische volgers aantrekken en sociale aandelen creëren, u uiteindelijk kan helpen bij het behalen van zoekresultaten.

Wilt u meer informatie over succesfactoren?

We weten allemaal dat sommigen van jullie misschien willen inzoomen op details. Als dat het geval is, is de poll van Moz Search Engine Ranking Factors het bekijken waard. Elke twee decennia worden talloze gerenommeerde SEO’s gevraagd om het belang van specifieke rangschikkingsfactoren vast te stellen. We hopen dat u eventuele specifieke rangschikkingsfactoren behoudt in de context van de principes die in onze tabel worden beschreven.

Bovendien zijn veel van de succesfactoren in geen enkel opzicht echte algoritmische factoren. Content Research (element Cr) is een extreem gewogen “on-the-page” -variabele die verwijst naar het proces van het onderzoeken van de woorden die mensen gebruiken om uw inhoud te lokaliseren. Het kennen van uw gebruiker is belangrijk voor het succes van uw zoekmachineoptimalisatie, ook al is het geen ‘ranking’-variabele.

U kunt ook een kijkje nemen in onze Wat is SEO / zoekmachineoptimalisatie? Pagina, met een paar handige handleidingen voor de principes (waaronder een van Google zelf) en nog veel meer SEO-bronnen.

Onnodig te zeggen dat de gids die u nu leest een uitstekende bron is om de belangrijkste factoren voor zoekmachineoptimalisatie te begrijpen. Neem vandaag nog contact met ons op als dit u allemaal verbaast en hulp wilt bij het opzetten van de juiste strategie.